HAUT Legal & Tax advocaten

Werkgeversverklaring

Werkgeversverklaring

Voor sommige rechtshandelingen is een werkgeversverklaring vereist, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een hypotheek. Een werkgeversverklaring is een document met specificaties over je dienstverband en salaris. Hiermee kun je aantonen dat je een bestendig inkomen hebt voor bijvoorbeeld de gewenste hypotheek.
Een werkgeversverklaring kun je opvragen bij je werkgever, meestal via de afdeling personeelszaken of human resources (HR). In het geval jouw werkgever geen verklaringen klaar heeft liggen zijn er invulmodellen online gepubliceerd.

Als het niet mogelijk is een werkgeversverklaring op te vragen, bijvoorbeeld omdat je geen werkgever hebt, kun je hetzelfde bereiken met een inkomensverklaring of het UWV verzekeringsbericht. Een inkomensverklaring vraag je op bij de Belastingdienst. Op deze inkomensverklaring staan jouw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar.
Een werkgeversverklaring kan alleen verstrekt worden bij vaste dienstverbanden. Wanneer je nog geen vast contract hebt is het ook mogelijk een intentieverklaring op te vragen.

Interessant begrip?

Deel dit begrip via onderstaande kanalen:
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Teruggebeld worden?
HAUT Legal & Tax Advocaten
HAUT Legal & Tax Advocaten