CRISIS 2013

Gepubliceerd op: 02/01/2013

Nijverheidsweg 7
2102 LJ Heemstede
+31(0)23 – 531 0060

Haarlem

Kennemerplein 13D
2011 MH Haarlem
+31(0)23 – 531 0060

Utrecht

Hooghiemstraplein 167
3514 AZ Utrecht
+31(0)30 – 271 8844

info@hautlegal.nl

Leestijd: 2 minuten

Het jaar 2012 was zwaar en de crisis 2013 wordt mogelijk financieel nog zwaarder. In bepaalde branches, zoals de detailhandel, vallen ondernemingen met bosjes tegelijk om en kunnen enkel die ondernemingen overleven welke nog voldoende ‘vet op de botten’ hebben. Al het zuur verdiende geld van de jaren hiervoor moet worden aangesproken om (toekomstige) verliezen te dekken.

Siebert & Becker Advocaten realiseren zich terdege de lastige financiële positie waarin deze ondernemingen verkeren. Ook juridisch is het veelal een wirwar aan belangen welke door elkaar heenlopen. Siebert en Becker Advocaten hebben om die redenen het (juridisch) adviseren van bedrijven in moeilijkheden naast een dienst tevens als product aangemerkt. Daarvoor wordt een boekenonderzoek uitgevoerd door Janthijn Siebert (curator en als advocaat gespecialiseerd in faillissementsrecht), Bert Becker, (oud-curator, advocaat) en Nicky Schaap (advocate en gespecialiseerd in arbeidsrecht) waarbij dit team alles in het werk zal stellen om uw onderneming te begeleiden naar een gecontroleerde ommekeer. De uiteindelijke keuze voor het instrument om deze ommekeer te bewerkstelligen is bij iedere onderneming anders en wordt veelal tijdens het proces duidelijk.

Zoals gezegd wij staan naast de ondernemer en realiseren wij dat een uurtarief van 250 euro + voor een onderneming in zwaar weer juist een eerste hobbel zal zijn om überhaupt advies in te winnen. Wij werken daarom als volgt:

Voor de inventarisatie en opzet stappenplan rekenen wij een vaste prijs van 1.450 euro ex BTW. Dit hele proces zal maximaal twee dagen in beslag nemen uitgaande van een onderneming tot 40 werknemers. Mocht u een onderneming runnen van meer dan 40 werknemers dan zal de prijsbepaling in voorafgaand overleg plaatsvinden.

Aan de hand van het opgestelde stappenplan dat (vanzelfsprekend) met u wordt besproken, worden eventueel nieuwe werkzaamheden vastgelegd. Ons gematigde uurtarief gedurende het hele vervolgtraject bedraagt 180 euro per uur ex BTW en kantoorkosten. Reiskosten noch kosten per kilometer worden door ons in rekening gebracht.

Neem contact op met Janthijn Siebert (0619934330) of mail naar janthijn@siebert-becker.nl voor nadere informatie. Dit gesprek is natuurlijk vrijblijvend. Wij helpen u graag!

 

Interessant artikel?

Deel dit artikel via onderstaande kanalen:
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Wij zijn Haut Legal Tax

Ons team bestaat uit een groep mensen die blij worden van hun werk en ook gewoon graag lol hebben in hun werk. Wij zijn onszelf. Wij zijn ook eigenwijs en dat houdt ons scherp.

Kom in contact
Door dit formulier te verzenden, ga je akkoord met de opslag én verwerking van jouw persoonsgegevens door HAUT Legal & Tax. Privacyreglement.
Werkgever en werknemer
Leestijd: 2 minuten STAP staat voor Stimulans ArbeidsmarktPositie en vat het doel van de subsidie samen. Het STAP-budget wordt ingevoerd om werkenden de mogelijkheid te geven om scholing te volgen en zo te werken aan de eigen ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid,…
13-04-2021
Ondernemingen, aandeelhouders en bestuurder
Leestijd: 3 minuten Het komt helaas wel eens voor dat een klant een factuur onbetaald laat en vervolgens (wegens gebrek aan baten) zonder nadere berichtgeving de onderneming ontbindt, waardoor deze ophoudt te bestaan. Dit betekent echter lang niet altijd dat de…
10-04-2021
Teruggebeld worden na werktijd?
Siebert-Becker

Siebert & Becker is nu Haut Legal & Tax

Vanaf 3 maart 2020 gaat Siebert & Becker verder onder de naam HAUT Legal & Tax. 

HAUT Legal & Tax Advocaten
HAUT Legal & Tax Advocaten